(Mixtape) BT - The hype is real.

Många som lyssnar på Hip Hop i dagens läge lär ju inte ha undgått vem rapparen Shazaam är, eller?
Flera lyssnare känner nog igen honom från gruppen Ri-Fa, sin platta "I huvudet på John Landenfelt", eller hans prestationer i svenska battles som sprids likt en löpeld över internet.

Många av kanske känner till, och borde känna till, att innan Shazaam tog sitt nya artistnamn så gick han under namnet BT (Beväpnad tjockis).

Det var under detta namn jag blev bekant med hans musik. Då han släppte sina låtar "Nästa dag" och "Vi ses i sommar" för flera år sedan..
Bt var en av de artister jag och flera av mina vänner alltid hungrade efter. Vi ville alltid höra mer och fick aldrig nog.
Det fanns flertal mp3:or att ladda ner från DC++ på den tiden och vi dunkade dem dagarna i ända kändes det ofta som.

År 2003 (shit är det så länge sedan?!) så var det dags för rapparens första mixtape som fick namnet "The hype is real"
Naturligtvis var jag inte sen på att skicka iväg ett kuvert med pengar för att någon vecka senare få hem ett ex av tapet.

Och där kommer vi till dagens tips. Jag har suttit nu under morgonen och upplvet lite smått nostalgiska känslor i takt till detta tape, och tänkt på den sommar då den var som bakgrundsmusiken i en film för oss, i alla fall för mig.
Vart jag än gick så strövade jag fram i vårt sommriga landskap (jag vill minnas att den sommaren faktiskt var en bra sådan) med skivan i mp3:n.

Som tur är så släpptes tapet återigen för något år sedan. Och denna gången för gratis nerladdning.
Dock hittade jag ingen länk för den i skrivande stund. Så jag fick vara så vänlig att ladda upp det själv.
Ni behöver inte tacka mig, det var så lite så.  Jag vet dock inte hur länge den kommer att ligge uppe. Så om ni läser detta och vill höra så passa på att tanka direkt.

Klicka på bilden för att ladda ner mixtapet.


Jag hittade ingen särskilt bra bild via nätet. Så jag fotade mitt eget exemplar.


Jag rekomenderar låtarna:

01. Tillbaka ft. Emy
04. Motorsågsmassakern ft. Tungsten.
10. Fri ft. Solo och Vigge.
11. The hype is real.

/Rigge.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0