Mannen bakom disken spelar Populärmusik.

Goddag, folket!

Hur många av er har hört gruppen Populärmusik?
Om ni inte hört dem, så ska ni nu få göra det.
Och om ni hört dem och undrat vart de tog vägen, så ska ni nu få veta det.

Jag tror att jag själv hörde Populärmusik första gången då de släppte sin singel "Tack för kaffet" tillsammans med Afsi för x antal år sedan (lyssna på låten här.)

Senare släppte de även ep:n Hejn (2007) som jag spelade om och om igen. Särskilt det Khilen producerade spåret "Inte bitter" (lyssna här.)

Och nu, flera år senare är Populärmusik tillbaka igen. Dock har den ena rapparen, Johan, en fortsatt paus, medans Mikael kör solo.
En ep vid namn "Gomorron Sverige" är på G. Och första singeln släpptes redan i sommras. Dock tänkte jag aldrig på att slänga upp den. Så det får bli nu istället, i samband med den nya singeln... Bättre sent än aldrig..

Här har ni den nya singeln "Aldrig varit där för att dansa":





Och så får jag då passa på att slänga upp 2010's sommar singel "Gomorron Sverige" med tillhörande video.
Fyndiga, sanna och träffsäkra rader uppskattas alltid, alltid!



"Man försöker hålla masken, med en munter min.
När tjejen med bulimi, väljer en plus meny"


/Rigge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0