Looptroop Rockers - On Repeat (Video)

Det finns nog ingen grupp inom den svenska rapscenen som haft mer betydelse för mig än just, Looptroop.
Denna perfekta kombination av tre sjukligt skillade rappare och en producent som gör beats som inte liknar något annat är suveränt!
Jag upptäckte Looptroop i typ 6:e klass skulle jag tro och sedan dess har jag varit fast.
Det är liksom gruppen som jag kan sitta och lyssna på timmar i streck och njuta... För några år sedan så träffade jag Promoe från gruppen på en skivsignering i Göteborg. Just då kände jag mig ungefär som en 14:årig flicka som träffar Darin för första gången. Damn!

Nu är deras nya singel och video här och återigen känner jag mig som ett litet barn i en leksaksaffär.
Jag kan inte sluta avguda denna grupp.
Trotts att deras sound osv har förändrats genom åren så håller jag fast vid dem som sveriges bästa grupp.

Tänkte jag skulle slänga upp lite låtar från olika plattor för att jämnföra hur soundet förändrats genom åren. Kanske en stor förändring, kanske en liten. Ni får själva avgöra vad just ni tycker...

Long Arm Of The Law. Från Plattan Modern Day City Symphony (2000)



The Struggle Continues. Från plattan The Struggle Continues (2002)



Fort Europa. Från Plattan Fort Europa (2005)



The Building. Från plattan Good Things (2008)




Och nu till den senaste singeln On Repeat. Jag vet inte vad plattan som den är tagen ifrån kommer att heta.
Men den beräknas bli släppt i Mars 2011. Can't wait.




/Rigge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0