Fronda - Underbar

Jag glömde helt bort att jag skrev i fredags att jag skulle slänga upp Frondas nya låt, haha.
Men nu är jag tillbaka.

I alla fall så släppte Fronda sin nya singel Underbar i fredags. Låten är tagen från den kommande plattan Svart poesi.
Ni som lyssnar eller har lyssnat på Fronda vet ju att han haft sin mainstream period där han riktat in sig på klubb dängor och musik som ska falla den breda massan i smaken.
Där tappade han ett stort fan, jag avgudade Fronda back in the days. Han var min rap gud. Men då soundet började förändras så började även min dyrkan avta.

Nu är tanken att hans nya album ska ta några steg tillbaka (till det bättre) inget bolag ska vara med i bilden och få chansen att visa vägen med sina pekpinnar. Utan nu ska Fronda tillbaka till det mer "smutsiga" soundet.
Även om inte singel föll mig i smaken allt för mycket så hoppas jag på det bästa och att den riktiga Fronda är tillbaka.



/Rigge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0