Det här är ju Super..... Sci.

Snön fortsätter falla och nu räcker det.
Jag gillar snö, det gör jag verkligen och hoppas alltid på att få vita vintrar men nu börjar det t.o.m bli för mycket för att passera min gräns.
Just nu känner jag ingen ångest över min avsaknad av körkort, jag hade nog ändå vägrat sätta mig bakom ratten i detta vädet. Jag är en riktig pussy i bilar och trampar på den "osynliga" bromsen så fort polarna gasar på. True story.

Men i vanlig ordning är det tur att musiken finns då vi får låsa in oss och stänga kylan ute.
Dagens tips får bli en ny video som verkligen passar till vädret och stämningen. Jag tänkte börja slänga upp lite Rap låtar med Jul tema, men det får komma senare.

Supersci som några av er kanske hört tidigare har släppt en video till sin låt Forests and Factories.
Jag tror att jag tidigare har slängt upp gruppens relativt nya skiva Timlines här på bloggen. Om inte borde ni spana in den på Spotify genom att klicka här.

Och här har ni videon:


Jag gillar videos som denna. Det behöver inte vara flashiga effekter för att impa på mig. Jag gillar det snygga, men enkla. Videon är riktigt snyggt gjord, men ändå enkel. Och det faller mig helt i smaken.
Sen gillar jag hur de har fångat låtens sound i den. Den grå, trista känslan förstärker verkligen låten och den lite bitterljuva rappen. Jag vill ha mer Supersci grejer, oftare!


/Rigge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0