Daniel Adams-Ray - Svart, vitt och allt däremellan.

Förra veckan så släpptes Daniel Adams-Ray's debut album som sångare, Svart vitt och allt däremellan.
Ni som hört honom eller åtminstonde vet vem han är kanske även är bekanta med hans tidigare karriär som den ena halvan i rap gruppen Snook.
Snook hann släppa två studio album Vi vet inte vart vi ska, men vi ska komma dit 2004 och Är 2006 sedan gick de skilda vägar.
Kihlen har ju jobbat med en hel del bekanta saker sedan dess. Han har producerat samt skrivit hela Veronica Maggios andra album "Och vinnaren är", han har producerat beats åt Petter, han var med och startade gruppen Maskinen tillsammans med Afasi & Frej. Och han har slutligen släppt ett eget studio album under sitt riktigt namn Oskar Linnros.

I jämnförelse med detta så tycks Adams-Ray's CV mycket kortare. Efter att gruppen gått skilda vägar så gästade han en och annan rappare på någon skiva, han pluggade och han startade det egna klädmärket Lagom.
Efter det har varit relativt tyst om artisten. Tills för något halvårsedan då i alla fall jag hörde ryktet om att en solo platta var på G.

Jag har väntat och väntat och äntligen är den här. Naturligtvis köpte jag den direkt på itunes.... Supporter in i det sista!



Jag satt på jobbet i fredags och försökte lyssna igenom skivan så noga som möjligt och efter det har jag inte hunnit lyssna så mycket.
Men jag har hunnit lyssna tillräckligt för att kunna avgöra att det här är en bra skiva, riktigt bra.
Det är inte ofta man haffar en skiva där man känner att man vill köra varje spår på repeat, men den här gången har jag hittat just ett sådant album.

Jag älskar det piano baserade soundet som genomsyrar hela skivan från början till slut i stort sett, men utan att bli för mycket.
Jag kan inte säga så mycket mer än att det här är riktigt bra grejer och att ni alla borde spana in skivan.

Och har ni inte hört det två störtsköna singlarna från plattan så får ni spana in dessa här:

 

 

/Rigge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0