Chiddy Bang - The Preview (Album)



Många av er har säkert hört radio dängan "Opposite of adults" med gruppen Chiddy Bang.
När låten först kom så tyckte jag att den var skitcool. Jag tyckte att den självklara samplingen av MGMT's låt "Kids" var klockren.

Men då jag kollade upp den tre spåriga Ep:n "Opposit of adults Ep" med Chiddy så blev jag väl inte direkt så mäkta imponerad. Så jag valde att inte fördjupa mig särskilt mycket i gruppen.
Igår råkade jag dock snubbla över deras skiva "The preview" på spotify och gav den en chans.
Jag fick mina tidigare tankar gällande gruppen motbevisade. Det här är ju tungt som fan!

Alla ni med spotify borde checka in plattan och bilda er egna uppfattning om gruppen.
Jag har ingen aning om den släpptes nyligen, eller för ett bra tag sedan. Men hursom är den värd att lyssna på.
Ni hittar den här: The preview.

Här har ni "Opposite of adults":


Och "Kids" som den är samplad ifrån. Samplingen kommer in först vid ca 01.05. Ignorera introt.





Checka även Big Sean's nya låt "Too Fake" som Chiddy Bang gästar. Riktigt fet.




/Rigge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0