Allyawan & Professor P

Det släpps så mycket inom svensk rap hela tiden, det blir svårt att blogga om då det kommer saker dagligen som borde skrivas om. Men sen vill jag helst tro att jag har lite annat i livet att göra än att bara blogga, så ibland kan jag bli lite sen med en del grejer som bekant, hehe.

I dagarna så har två feta saker släppts.
Här har ni dessa.

Allyawan släppte nyligen sitt mixtape iChronicles 1.0.
Jag satt och lyssnade igenom de flesta låtarna på jobbet i fredags för att kunna ge er några egna rader om tapet.
Och inte bara därför naturligtvis, Allyawan är en fet artist som jag gladerligen lyssnar på.

Det är ett fett tape, helt klart! Men ändå så känns det stundtals ganska ointressant.
Jag vet inte varför jag känner så riktigt. Men när jag lyssnar så tänker jag att jag borde känna mig mer exalterad över släppet och nytt material från en av landets fetaste underground artister.
Jag kanske borde ge tapet en ny chans, vilket jag kommer göra, jag tror det är en sådan platta som växer efter ett par lyssningar. Men just nu har jag fastnat för kanske två-tre spår som jag kör på om igen, men inget mer dessvärre.
Förhoppningsvis passar tapet andra hip hop-lyssnare som handen i handsken, kanske t.o.m någon som läser vår blogg kommer älska detta. Det återstår att se...

Klicka på bilden för att ladda ner.


Här har ni ett smakprov från tapet:


----------

Två andra utav svensk hip hop's talesmän som nyligen kom med nytt material var Professor P & Dj Akilles som släppte sin Ep Maintain.

Det här passar däremot mig som handen i handsken. Professorn har sällan gjort mig besviken under årens lopp.
Soul-aktig chill rap slår inte ofta fel.
Det är tyvärr inte så ofta man hör något från Professorn, men jag tror det är på både gott och ont.
Klart man vill höra mycket från en artist man tycker om. Men man uppskattar däremot att få höra nya saker från en artist man sällan hör, inte sant?

Ep:n är tyvärr inte gratis. Men de flesta har ju spotify nufötiden och där kan man lyssna.

Klicka på bilden för att komma till Ep:n på spotify:


Vill ni ha ett smakprov på Maintain så kan ni lyssna på låten Do whats on your mind nedan som gästas av stjärnskottet, Timbuktu.



Hoppas det ska smaka.
/Rigge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0