Ring mig.

För ett tag sedan så släppe den amerikanska rapparen Joell Ortiz sin singel, Kawl me.
En riktigt super tung låt som alla borde spana in!

Det roliga med låten är att för ca 1½ år sedan så spelade jag och Joey/Javan in vår absolut första Alpha låt. Och den fick namnet: Ring mig.
Beatet var producerat utav vår gode vän och Badaboom kollega, Rod Araya.
Rod använde sig utav samma sampling till sitt beat som nu Joell ortiz har gjort, och det är nästan samplat på samma sätt, väldigt likt. Lite coolt ändå.

Dock mördar väl Joell sitt beat en aning bättre än vad jag och Joey gjorde, hehe.
Så, frågan kvarstår. Är det en slump att Joell samplade samma beat på ett nästan identiskt sätt, eller hörde han Rods och tänkte "Shit, dawg. I'll gotta sample this and drop the bomb!"
Jag skulle väl inte direkt lägga min röst på det sistnämnda, men vem vet?

Jag avslutar denna historia med att låta er ta del av den bästa versionen. Alltså Joell's.
Vår låt har förhoppningsvis inte så många hört, hehe.



/Rigge.

Kommentarer
Postat av: Franco

yoyoyo checka mannen Locoink.blogg.se

2010-06-03 @ 14:15:04
URL: http://locoink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0