Det här är bara på låtsas.

Då man är sjuk (vilket jag är, känn sympati) så får man ju alltid lite väl extra tid över för datorn.
Dock har jag inte orkar vara alltför aktiv som bloggare. Men här har jag ett fett tips för er hip hopare som precis som mig faller för det lite mer funkiga, svängiga och trallvänliga.

Bara på låtsas är ett live/funk/rap band som består av ett helt live band samt två feta rappare.
Jag hörde talas om gruppen första gången då de släppte sin ep som jag just nu inte kan minnas namnet på. Men jag tror det var något i stil med "Den enarmade banditen". Kan ha helt fel. Ber om ursäkt för det isåfall. Pekpinnarna väntar runt hörnet......

Som sagt så faller musik som denna mig helt i smaken. Naturligtvis uppskattar jag riktigt äkta boombap rap, helt klart.
Men det jag lyssnar mest på är ofta det lite mer svängiga och melodiösa. Typ som Snook's gamla skivor.

Då är det självklart att Bara på låtsas med sina blåsinstrument, svängiga rytmer osv faller mig i smaken.
Just nu håller de på att färdigställa sitt debutalbum och hittills har två singlar släppts. Varav den ena släpptes i tisdags.
Låten heter "Gråa små moln" och går att lyssna på via spotify där även den första singeln "Vad är jag"
finns.

Klicka på bilden för att lyssna på spotify.

Och för er som saknar spotify kan ju alltid spana in gruppens Myspace genom att klicka här.


/Rigge.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0