DBS, bli aldrig som dem.

Fan, jag har tänkt skriva om DBS spelningen i flera dagar nu. Men då jag varit sjuk så har jag inte orkat vara tillräckligt kreativ för att beskriva kvällen i text.

I alla fall så anlände jag, Slobban och Valle på Kägelbanan i Sthlm i Lördags, peppade till max och redo för att ta del av publiken som ville riva haket. Såklart!

I vanlig ordning så fick vi naturligtvis vänta någon/några timmar mer än vad vi väntat med.
Men då vi var så taggade och hade lyckats få en plats längst fram vid scenen, så tror jag inte något hade kunnat ta ner oss på jorden igen.

Sedan var det äntligen dags då vi hörde Organismens röst bakom ridån som frågade: Stockholm, är ni redo?!
Naturligtvis var de flesta i lokalen mer än redo och svaret blev ett stort: JAA!
Och efter det drogs ridån åt sidan och showen började med låten "Blockljus mitt i Fejjan" med Organismen, Öris och Martin Zamora som backup.

Redan vid det laget kändes det som om kvällen skulle bli en succé. Publiken blev helt vild och gubbarna på scenen körde fullt ut från start till stop...
Oftast när man är på konserter så känns det som om allting börjar lugnt, och gradvis stiger tills slutet då artisten kör järnet....
Men detta var ett undantag som jag är glad att få ha upplevt. Här var det fullt ös non stop!


Organismen.

Kvällens höjdpunkt måste varit då alla rapparna ur kollektivet står tillsammans på scenen och backar varandra. Och då Organismen prestenterar "en god vän" till sig. Och ut på Scenen kommer Pst/Q och gubbarna river av de två gamla MBMA dängorna "Katter och Hundar" och "Det var vi hela tiden"
Det var stort, riktigt stort!.. Två låtar som spelats om och om igen i mina freestyles, mp3:or, mobiler osv genom åren.

Mer ord från mig om spelningen skulle nog inte riktigt kunna göra kvällen rättvis ändå.
Så jag lämnar er med lite bilder och youtube klipp. Tyvärr så är jag inte den bästa fotografen, men det duger.
Och ni som hade velat se bättre bilder... Ja, ni skulle varit där. Ni missade en kväll som går till historien inom svensk rap.... !


Pst/Q och Organismen - MBMA


Öris och Sebbe.


Martin Zamora och Queff.


DBS


DBS


OBS: Det är inte jag som filmat de tre klippen här under. Hittade dem bara på youtube.






Ett klipp med lite sämre kvalité. Men jag slänger upp det för att ni ska få se hur fett det var då ridån gick åt sidan och gubbarna dra igång på stört.
Spola tills 1.40 i videon.




Ni kan även spana in Organismens blogg: Här!
För att själva se vad han personligen hade att säga om spelningen.


/Rigge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0