Just nu känner jag mig....

...som ett barn i en godisaffär, skulle jag tro.

Nyss hemkommen från jobbet så sitter jag nu med en kopp kaffe, snus, boken Svennskräp i ena handen, och Looptroop Rockers nya skiva i den andra.
.. Vilken hand jag skriver denna text med får ni lämna åt fantasin, I dunno.

Boken Svenneskräp har jag nämnt tidigare här på bloggen.
En bok skriven om Kristoffer Cras. En dystopi om vårt framtida samhälle.

"Det här är vad som händer när Sverige ger upp.
Svenneskräp är historien som får din mamma att börja gråta och din lillebror att vilja slåss
"
Så lyder texten på baksidan.

Boken kommer även att komma som ljudbok där ingen mindre än rapartisten Ken Ring har läst in den. Ska bli spännande.
Dock är jag är mer för att läsa böcker. Så jag ger mig på det först och ljudboken sen. Enbart för att jag tror att Ken kommer göra ett så grymt jobb med en bok av denna stort.



Jag tror inte många av våra läsare har något större intresse av böcker.
Fast det kan ju bero på att jag umgås med folk som i stort sett aldrig vänt ett blad i hela sitt liv. Medans de ser på mig med stora ögon då jag läser ut bok, efter bok , efter bok osv. Så jag kan ju bara vara fördomsfull.

It ain't rap to read. But should be.


Jag kommer i alla fall att återkomma då jag läst boken. Dock ska jag läsa ut det jag håller på med förtillfället. Stay tuned.




Den andra grejen som jag har fått hem är som sagt truppens nya skiva "Professional Dreamers"
Något som jag väntat på ända sedan de släppte sin förra skiva "Good things".
Truppen har varit mina idoler i åratal nu, och är det än idag... Jag hoppas inte de gör mig besviken med skivan, men det tvivlar jag på.

Jag är en av de få som fortfarande uppskattar värdet av att ha en skiva i handen.
Är det en artist/grupp jag gillar så förgylls själva känslan av att sammtidigt som jag lyssnar, kunna läsa i bookleten osv.
Det är inte samma grej att tanka, bara billigare.

Jag är nu inne på tredje spåret (Any Day) och det låter hittills lovande. Jag återkommer om mina tankar kring skivan då jag fått lyssna några gånger.




/Rigge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0