Fattaru, eller?

Först och främst vill jag passa på att påminna om tävlingen som startades igår.
Vi lottar ut en Badaboom T-shirt här på bloggen. Allt du behöver göra är att svara på tre enkla frågor.
Du hittar all info om tävlingen här:
Vinn en Badaboom Tee!

---------


Minns ni Fattaru? Snubbarna som för flera år sedan släppte singeln Mina hundar från deras otroligt schyssta debutalbum "Fatta eld".
Tyvärr är detta inget inlägg där jag informerar er om nya släpp, även om jag önskar att så vore fallet.
Nej, detta är ett ännu ett nostalgiskt inlägg där jag bara ville göra er uppmärksamma på det lite äldre.

Gruppen hann spotta ur sig tre album som jag spelat en hel del under årens lopp.
Fatta eld (2001), Jordnära (2004) och sist, Mina drömmars stad (2006).

Efter det har det dessvärre varit ganska tyst. Och jag vet faktiskt inte om de har splittrats eller om nya saker kanske ligger och bubblar under ytan..... Personligen hoppas jag på det sistnämnda.

Jag vet att Marcus Price från gruppen har haft lite olika sidoprojekt som t.ex Basutbudet, han spottade lite verser på Näääks album, som förövrigt var riktigt tunga, osv.

Jag har suttit och spelat deras skivor på Spotify nu i några dagar och jag tyker det är dags at ni gör detsamma.
Många har säkerligen hört Fattaru, men desstu färre har verkligen lyssnat noga.

Klicka på bilden för att lyssna via Spotify:



Jag passar på att slänga in en "liten" lista över några personliga favoriter.

Show Me Fan.
Den Där Skiten.
Fingret Åtom.
Min Klocka Går Efter.

Demokrati.
Barnen.
Ton För Ton.

Festen är Här.
Första Femman.
Gul Å Blå Del Två.

Vad väntar ni på? Sätt igång och börja lyssna!




/Rigge.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0