Dom kallar dem, Maskinen!

Först och främst vill jag passa på att påminna om tävlingen som startades i söndags.
Vi lottar ut en Badaboom T-shirt här på bloggen. Allt du behöver göra är att svara på tre enkla frågor.
Du hittar all info om tävlingen här:
Vinn en Badaboom Tee!

Tävlingen avslutas den 13:e Mars.

---------


Gruppen Maskinen som består utav rapparna Afasi och Frej Larsson tog minst sagt Sverige med storm för några få år sedan då deras singel "Alla som inte dansar" erövrade dansgolven. Polisanmäldes gjorde den också, men det är en annan historia.

Förhoppningsvis har ni hört deras debutalbum "Boys 2 men" som innehöll riktigt feta låtar så som t.ex, Pengar, Kärlek vid sista ögonkastet, Nr 1, Buffalo Blues och Aldrig vart i Malmö, för att bara nämna några få.

Har ni utav någon helt outgrundlig anledning missat skivan så tycker jag att ni klickar på bilden nedan för att höra den på Spotify.

 

Visst tycker jag Maskinen är sjukt skillade musiker/rappare. Men jag kan ändå inte sticka under stolen med att jag vanligtvis inte drar mig till denna genré inom Hip Hop. Hade det inte varit för att främst Afasi (men även Frej) är en så otroligt, verkligen otroligt, bra och teknisk rappare, så hade jag nog inte lyssnat alls.

Jag saknar fortfarande de äldre grejerna eftersom jag tyckte att Afasi & Filthy var Sveriges i särklass bästa duo.

Men, jag tänkte faktiskt inte skriva om några musikaliska minnen idag. Utan göra er uppmärksamma på det nya istället.
Förtillfället jobbar Maskinen med sitta andra album och programet "Dom kallar oss artister" har gjort ett reportage om dem.

Tyvärr så hittade jag ingen inbäddningslänk. Så man kan inte se klippet direkt här på bloggen.
Men klicka på bilden nedan så kommer ni till Svt och klippet.



























/Rigge.

Kommentarer
Postat av: VasyaPn

Еще один интересный факт. Большинство людей предпочитают иметь «дом», а не «жилплощадь», и прекрасный «автомобиль», а не хорошую «машину». Гораздо легче убедить покупателя одобрить «соглашение», чем подписать «контракт», и «вложить» или «инвестировать» деньги, чем «купить». Люди считают, что делать ежемесячные «взносы» намного легче, чем «платежи».[url=https://www.cameraiq.ru/catalog/series/640-seriia-Q]прайс[/url]

2015-08-29 @ 12:17:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0