Daniel Adams- Ray var och är.

Mitt i morgon kaffet, som oftast avnjuts tillsammans med en snus, så fick jag en sådan lust att lyssna på gamla Daniel Adams-Ray grejer.

Och då jag säger gamla grejer så menar jag från tiden innan han blev sångare och var rappare. En av sveriges bästa dessutom!

Det finns sjukt mycket att slänga upp. Men då de flesta har hört Snook så är det roligare att dela med sig av lite saker som kanske är mindre kända.

Så här har ni låten "Ställ er upp" med Professor P & Dj Akilles ft. Öris, Profet och Daniel Adams-Ray.
En dänga som börjar bli till åren nu, men den är lika fet än idag.




Och när vi ändå är inne på ämnet Daniel Adams-Ray så får jag passa på att slänga upp lite Battle klipp från den perioden då han fortfarande var aktiv inom ämnet. Och jäklar vad han kunde få till det ibland.

Jag såg honom kicka freestyle/cypher på Göteborgs kulturkalas för x antal år sedan då Snook hade en spelning på Frihamns piren.
Såhär i efterhand då rap inte är lika aktuellt för de forna Snook medlemmarna så känns det ändå kul att få ha upplevt något sådant.

Svenska Freestyle SM 2004.
Professor P VS. Daniel Adams-Ray.

Lägg märke till den tjocka dommarens kommentarer i bakgrunden. Så skön!
- Dissar du maj så sätter jag maj på daj.







Adams-Ray må vara en otroligt bra sångare och en av Sveriges mest lovande artister just nu.
Men vi får aldrig glömma att han faktiskt brukade vara en minst lika skicklig rappare. Aldrig!


/Rigge.

Kommentarer
Postat av: jenniej

jag har gjort ett loggo förslag om ni är intresserade? påminn viktor så skickar han den

2011-03-03 @ 15:43:14
URL: http://jencie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0