Badaboom - Men vi kör ändå (Veckans släpp)

Vi kör på som vanligt och nu är vi inne på fjärde veckan.
Denna gången är det, Jag (Rigge/Rischoo.L), Javan, Slobban (Alpha) och Rod Araya som tagit över micken.
Låten heter Men vi kör ändå och är producerad utav Leontin.

Jag haffade beatet utav Leontin redan i Januari och ända sedan dess har jag haft idén med "Men vi kör ändå" i huvudet. Vi spelade in verserna för första gången för flera månader sedan. Efter det har vi varit tveksamma till både reff och verser. Så det hela slutade med att vi spelade in verserna igen och skrev en helt ny reff.

Efter allt strul med låten så är det inte bara kul, utan även skönt, att få ut den, haha.

Här har ni den:
Badaboom - Men vi kör ändå by Badaboom

Se ni till att tanka, sprida och kanske försöka er på en kommentar?






För er som kanske missat någon utav våra tidigare låtar i vecko-projektet så slänger jag upp dem igen:

Badaboom - Reintroduktionen by Badaboom

Alpha - Dagen D by Badaboom

Alpha - Ditt val by Badaboom

Rod Araya - Decibel by Badaboom

Som alltid, stay tuned!

/Rigge.

Kommentarer
Postat av: Grön

Fett tung låt gubbar man hänger med direkt i låten! good work guys! :D

2010-09-12 @ 00:37:51
Postat av: Anonym

Shuu kul att ni släppt en track till :)

Låter fett men ja tycker att Rigge gjorde de fetast!!

Gillar hans attityd och hans text va feet!!!

Två fingrar / Justin P

2010-09-12 @ 01:43:15
Postat av: valle

rätt nice boys, reffen va skönn.

Hade förväntat mig mycket mer från Rod måste jag säga, känns inte som om han har samma "glöd" som tidigare.

Rigge du gjorde det riktigt nice och attityden va något jag digga hårt.

Slobban utvecklas mer och mer men man märker fortfarande lite skillnad på texterna om man pratar om ordval men lät okey.

Javan blev jag lite besviken på eftersom det liknar väldigt mycket allt annat han gör, vill inte hata men det känns ganska tråkigt när han alltid har feeeta texter men de passar inte med attityden och definitivt inte på detta beat...



men heey, det e bara en mans åsikter, låten för övrigt är bra!

2010-09-12 @ 01:57:50
Postat av: Harry barry

Alpha - Dagen D by Badaboom är gryyyym :D

2010-09-12 @ 19:42:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0