Roffe & Rico

Två st av Göteborgs "Goa gubbar" har nyligen släppt nytt material som jag tänkte ni skulle få del utav.

Först ut är en av Göteborgs mest intressanta musiker just nu, Roffe Ruff.
Jag kan inte riktigt sätta en stämpel på Roffe. Gör han rap? Gör han Reggae, eller enblandning av de båda, eller något helt annat?
Han tycks alltid överraska med sitt material och flörtar ofta med olika musikstilar.
Den här gången är det Blues (?) som står på schemat. Jag tycker det är så jävla häftigt, haha.
Vad tycker ni?




Andre man på plats är Rico Won som släppet sitt mixtape Ricks Caliber 19:e november.
Det är första gången på flera år som jag hör något från Rico, så det är kul att han är tillbaka.
Han släppte nyligen en singel från plattan tillsammans med Promoe. Låten heter Majcrophone och är en remix på Roffe Ruff & Hofmästarn's låt Majorna

Även om jag älskar Promoe's rap så tycker jag att orginal låten är bäst. Men det är som sagt kul att Rico är tillbaka.



Och för er som inte hört orginal låten Majorna så tycker jag ni borde spana in den:



/Rigge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0