Lönedag, snökaos och Promoe.

Som rubriken lyder så är det lönedag vilket alltid får mig på ett relativt gott humör. De första dagarna är alltid bäst, sedan blir resterande dagarna av den näst kommande månaden alltför långa innan du får nästa kuvert som innehåller information om ditt utökade konto.

Det råder även snökaos här i sverige och i vanliga fall klagas det på penga brist för att kunna skotta vägarna. Vi lever ju i sverige som varje år ingår i den så kallade "vinter tiden" som inolverar snö. Klart budgeten spricker då man inte är förvarnad... Detsamma gäller facebook folket som ständigt uppdaterar sin status med saker som "Fan vilken chock jag fick då det började snöa". Ja, eller hur? Det händer ju inte varje år. Världsordningen är helt sabbad gott folk, snön faller och nu råder det anarki på gator och torg. Djungelns lagar....

Men i dessa tider är det tur att man har snus och kaffe (enligt mig i alla fall) som man kan värma sig med. Och även en och annan låt som man kan låta fylla det annars ekande tomrummet i atmosfären med.
Och nu när jag är inne på spåret gällande låtar så hamnar vi på den tredje och sista punkten som nämns i rubriken. Nämligen, Promoe.
Alldeless nyligen släpptes en låt vid namn "Ta min hand" som säljs till förmån för SOS Barnbyar. En låt där många stora artister hörs som t.ex, Alcazar, Darin, Plura, Sarah Dawn Finer, och som ni säkert redan förstår, Promoe.



Att Promoe får vara med på en låt tillsammans med några av Sveriges andra stora namn inom andra genrer tycker jag är grymt bra!
Många kommer kanske kalla det oäkta, eller icke-rappmässigt. Men att få chansen att öppna upp ögonen för ytterliggare några annars rap-hatare är ju guldvärt.
Jag säger inte att folk som annars inte gillar rap kommer numera börja älska det, verkligen inte.
Men svensk rap är en otroligt underskattad genre, faktiskt. Så saker som detta kan vara pushen rappen i sverige behöver för att nå ut till en bredare publik.

Låten går även att köpa. Dock kostar den 50 kr och det är lite saftigt för en låt även om det pengarna går till en god sak.
Men skulle ni mot förmodan vilja köpa den så kör på.
Låten blir er om ni Sms:ar ordet KÄRLEK till 72 900.

/Rigge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0