Iron African - My Own Little War.

För några dagar sedan så släppte rapparen Iron African sin platta My own little war via sidan whoa.nu.

För mig är Iron African en tidigare okänd rappare. Jag har säkert hört honom förr men aldrig reagerat över det. Nu gav jag i alla fall denna snubbe en chans då jag inte precis varit så noga med de senaste plattorna som släppts via whoa.

Jag blev glatt överraskad för det här är en fet platta som borde få många lyssnare. Jag har mestadels lyssnat lite halv slött på jobbet. Men jag kan ändå säga att helheten verkar bra.
Det blir lätt att jag lägger in massa musik på mobilen och lyssnar på allt nytt material från diverse rappare på jobbet, tyvärr. Det ger inte alltid en rättvis bild av plattan/låten. Men nu ska jag sätta mig och gå igenom plattan i hemmets lugna vrå.

Här är några ord från artisten själv om plattan:

"Jag kallar albumet My Own Little War eftersom jag känner att jag har varit i min egen lilla värld och gjort just detta, slagits i mitt eget lilla krig. Livet kan vara tufft mot dig ibland men alla kan inte relatera så du måste göra det du kan bäst. Kämpa för det du tror på. Musiken låter en del som 70-talet på steroider. Mycket punk rock och phycadelic rock över tuffa trumbeats. Det är definitivt upp till lyssnaren själv att bedöma men jag har fått höra att soundet har mycket energi.
"

Klicka på bilden för att ladda ner.

/Rigge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0