Götet fortsätter hålla fanan högt.

Det har varit mycket rap från Göteborg här på bloggen det senaste. Och nu kommer det mer.

Först slänger jag upp en ny låt med Calle P & Pst/Q vid namn Tappat tron.
Kul att Pst släpper mer grejer och riktigt kul att höra Calle P som är lika aktiv inom rappen just nu som jag är i mitt ansvarsfulla liv utanför rappen.
Han kanske är mer aktiv än vad jag vet/tror. Men det här är i alla fall det första jag hört på riktigt länge.

Låten är skön, dock tycker jag det är synd att kvalitén inte är alltför bra. Kanske min dator, eller mina hörlurar som förvränger ljudet och inte gör låten rättvis. Men jag tror inte det. Jag bortser dock från kvalitén i ljudet då jag först och främst ser till kvalitén på rappen och den är inget annat än bra.

Vill ni höra eller alternativt tanka låten så får ni följa länken här.
Den ligger på speedyshare så skynda er att ladda ner om ni nu vill det då låtarna försvinner rätt snabbt från den sidan.
Tyvärr har jag ingen Yotube länk eller dylikt för er som inte orkar klicka på en länk. Jag lovar att det är värt det dock. Testa! Lev livet, våga tryck.


Nu till den andra låten som då naturligtvis också kommer från Götet.

Obnoxiuz som en del av er kanske känner till släppte nyligen sitt mixtape Mellan gott & ont på Whoa.nu
Ett mixtape som personligen inte föll mig i smaken alltför mycket. En del låtar var riktigt vassa, men inte mer.
Nu är dock en ny låt släppt som behandlar ämnet livet på nätet om man nu väljet att kalla det så.
Vi som använder oss utav t.ex Facebook kan antagligen relatera och känna igen oss i en del utav raderna. Det här är klockrent! Även om inte alla rader träffar mig rakt i tanke och hjärta så tänker jag en hel del på flera utav mina vänner och även arbetskollegor då jag hör låten.

Låten heter Apan känner alla. Och här jag en yotube länk för er som blev rädda att behöva uppleva samma process åter igen om ni redan orkat ta er in på länken ovan.



/Rigge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0