Så var den här då, suck.

Igår släpptes rapparen Fronda sin nya skiva "Svart poesi".
En skiva där tanken var att gå tillbaka till rötterna. Till den lite smutsigare rappen, punchlines och ordlekar.

Jag blev naturligtvis grymt nöjd då jag hörde detta efter som att Fronda var min stora idol förr, allt han gjorde var guld i mina ögon.. Och att så många andra hatade honom gjorde bara att jag gillade honom mer.

Sedan förlorade jag intresset för Frondish och hans rap, det liksom rann ut i sand.
Jag vet inte om det var att han började falla mer åt mainstream hållet eller om det bara var jag som hade hämtat allt jag kunde från musiken, då jag verkligen lyssnade i stort sett bara på Fronda under en längre period.

Men nu är i alla fall den nya skivan här och jag måste nog säga att det var jag som hade hämtat allt jag kunde ur Frondas musik.
Jag har inte hunnit lyssna alltför mycket på skivan, men singlarna gjorde mig besviken och några lyssningar på skivan i sin helhet gjorde mig också besviken. Jag säger inte att den är dålig, finns säkert mycket fans som kommer att älska detta. Men inte jag.

Jag vet inte, jag kanske har blivit för gammal för ordbajs-rap utan någon större mening i takt till smutsiga beats. Men jag antar att så är fallet, för det här faller mig inte alls i smaken. Jag har alla Frondas tidigare skivor i köpta fysiska format men Svart poesi kommer varken pryda mitt skivställ eller min mapp över köpte skivor från iTunes.

Jag kan dock rekomendera två låtar från skivan som jag skulle kunna lägga in på mp3:n (2 låtar av 15, shit) Första platsen och Klart du känner det.

Ni som har spotify kan lyssna på skivan genom att klicka på bilden nedan:




/Rigge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0