Parham & VIC

Idag släppte rapparna Parham & VIC sina gemensamma skiva Mer än ord/Tills motsatsen bevisas som jag tidigare pratat om här på bloggen.
Det är egentligen två skivor faktiskt. Två solo skivor från artisterna som de av någon anledning valt att slå ihop och släppa tillsammans. Antagligen för att locka mer lyssnare och hjälpa varandra att sprida sina grejer antar jag.

Jag har sett fram emot dessa skivor ett bra tag, i alla fall Parham's då jag inte är så noga med VIC.
Tyvärr så måste jag säga att efter lite lyssning så är jag besviken.. Jag är personen som oftast lyssnar igenom skivorna ganska snabbt vid en första lyssning. Försöker känna mig in i plattan med soundet osv. Sedan brukar jag rikta in mig på favoriterna för att sedan ge resten av plattan en mer noggrann lyssning.

Så jag kan väl inte stämpla materialet ännu, men efter det jag hört så blev jag inte så jävla impad.
Skivorna kanske växer i mina öron, kanske inte.
Jag var helt inställd på att verkligen pumpa Parhams platta. Men då jag blev besviken på den "sound mässigt" så känner jag mig inte lika pepp längre då mycket av låtarna ger en ganska stor känsla av elektro/autotune vibben... Fel val!

Så till min egen stora förvåning så faller VIC's platta mig mer i smaken. Kanske inte rapmässigt, men sound mässigt.
Så det hela blir som ett fall av pest eller kolera då det plattorna har både sina fördelar och nackdelar, jag kan lyssna på vilken som. Eller helt enkelt välja att låta skivorna ligga kvar på min externa hårddisk och samla damm tills den dagen jag väljer att lyssna igen för att se om soundet hunnit ikapp mig.


Nog från mig, skaffa er egen uppfattning. Ni kanske finner det som jag inte hunnit göra ännu:


Klicka på bilden för att ladda ner skivorna helt gratis.

 

/Rigge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0