Och vinnarna är......


Igår drog vi som sagt till tävlingen Rocka Fett där Justin Place & KidooMusik var i final.
Det blev en trevlig kväll men som till större del bestod av väntan och avskyvärd Döds-Metal musik.. Men, som sagt så var't det ändå sooft.

Vi fick vänta en bra stund innan grabbarna gick på scenen och efter det var det åter flera timmars väntan på resultaten.
Jag tror att jag och min vän Valle var på plats vid ca 18.00 och resultaten kom vid ca 00.00.
Däremellan spelades allt mellan Rap, pop och döds-metal som sagt. En hemsk musik genre i mitt tyckte.
Jag som rappare kanske inte ska säga så mycket då vi ofta får skit för vår stil när folk envisas med att påstå att det krävs en "svår uppväxt" osv för att kunna göra rap. Och sedan även förlöjligar oss genom att gestikulera så mycket de bara kan då de snackar i hip hop termer som "yoyo, mannen, bräää". Jag kanske borde ha ett mer öppet sinne, men nej. Det går inte.

Men Döds-metal är en genre för sig och jag förstår verkligen inte hur en människa kan njuta av musiken(?) då jag personligen vill lägga mig i fosterställning och gråta tills att allting är över.

I alla fall så genomled vi musiken och lukten i lokalen då något hade spytt i trappen och kom äntligen till tidpunkten då resultaten skulle presenteras.

Då Juryn klev på scen och jag står med videokameran i högsta hugg så känner jag hur jag själv blir nervös.
Jag tyckte Justin och Kidoo hade gjort riktigt bra ifrån sig under kvällens show så jag ville verkligen att de skulle vinna. De gav allt på scenen och man såg hungern i deras ögon. De var inställda på vinst och inget annat, hehe.

De presenterade vinnarna utav Metal och pop först, tror jag. Jag var bara inställd på Rap genren.
Och då väl juryn är framme vid rap genren så tog jag ett djupt andetag och bara väntade...
Och vinnarna blev.........
Justin Place & KidooMusik!

Yes, grabbarna flög upp på scenen och tog emot priser och publikens jubel som bestod av en stor blandning av vänner och familj.
De vann en helg i studion tillsammans med Medina och tydligen någon fin mick från Musikbörsen. Det är nice!

Stort Grattis gubbar, det förtjänar ni! Fortsätt rida på vågen och kämpa på!

Resten av kvällen spenderades på Kontiki där en del alkohol hanns med och även fylle käk på Donken.
Allting filmades, men min dator är inte på topp så jag ska låta Alex redigera det och så kommer det upp i framtiden.



/Rigge.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Håller med dig på metall delen . man ville i princip bara dö .. att folk kan lyssna på sån skit är sjukt ..

2010-12-12 @ 19:15:13
URL: http://mammatillmelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0