Jag får väl ta och svara lite.

Lite synd att många läser men inte alls många kan ta sig tid att kommentera när man lägger upp saker eller ber er läsare om åsikter osv.

I alla fall så bad jag er skriva vad ni ville läsa mer om här i bloggen och vi fick några svar och det kunde vara värt att skriva av sig lite. Lite som svar och lite som info gällande vad som händer.

Vi försöker verkligen ta oss tid att spela in nytt material som vi kan pusha ut till de som redan lyssnar på oss och även för att locka nya lyssnare. Men ibland har man inte bara den tid man vill ha över till studion pga jobb, familj osv.
Så därför kan musiken dröja, men det betyder inte att vi tappar suget eller glöden för musik.

Någon ville läsa lite om film så jag kan ju alltid försöka få film nörden Joey att tipsa om lite saker han ser och sätta något slags betyg på rullarna.
Jag införskaffade ju mig även en videokamera för ett tag sedan och jag är verkligen sjukt pepp på att få filma lite och lägga upp här på bloggen. Men samtidigt vill jag spara alla klipp inför kommande projekt och liknande. Så att vi istället för att lägga upp ett vanligt "snipp" på kommande låtar så kan vi lägga upp "Video trailers".. Men saker kommer att komma upp då jag får filmat något som är värt att filma och om mina kära kollegor hakar på grejen och är lite aktiva framför kameran.

Någon ville veta mer om oss artister också. Jag kan sätta mig och försöka mig på en presentation av oss allihopa eller om alla skriver en egen individuell presentation om sig själva. Helt klart, vore bara kul.

Sen när det kommer till själva musik skapandet så känns det så surt att presentera alla grejer vi har på G när det fortfarande är i startgroparna. Jag menar, så mycket kan hända på vägen och ett projekt blir lagt åt sidan och då väntar folk på något som inte kommer. Jag tror ju inte det kommer hända med våre grejer, tvärtom. Men man vet ju aldrig.

Dock kan jag ju säga att vi i Alpha fick 6 beats av en norsk producent levererade häromdagen. Och vi har även fler på gång från en finsk producent duo. Alph kör på och sträcker sig utanför sverigen. Om vi inte lyckas här hemma så for vi satsa på andra delar av norden, hehe.

Fortsätt lyssna, sprid, kommentera, läsa bloggen och allt möjligt. Vi har hela 2011 framför oss och Badaboom kommer inte lämna er tomhänta.
Och kommer ni på något ni vill se mer/mindre utav i bloggen eller så. Bara hojta!!

Tack!
/Rigge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0