Alexis weak - Till minne av.

Det här inlägget skrev jag och tänkte slänga upp redan igår.
Men eftersom att mitt internet inte riktigt ville samarbeta med mig, så får ni det idag istället. Enjoy.


Igår hörde jag talas om att Alexis Weak's nya skiva Till minne av fanns uppe på spotify.
Om den släpptes igår, eller tidigare, det vet jag inte. Men på spotify finns den i alla fall och det var det enda som fick mig att spana in den, relativt pepp inför denna snubbes minst sagt orginella/egendomliga sound.

Första gången jag hörde Alexis så var hans musik ingenting jag fastnade för, tvärtom. Jag tyckte faktiskt att det lät skit rent ut sagt.... Kanske för att första låten jag hörde var "Inne på klubben".
Men för ett tag sedan så släppte han singeln 112 från kommande plattan med en tillhörande video som jag till min egen stora förvåning tokdiggade!
Så jag blev lite smått pepp inför plattan. Jag hade ingen koll på när den skulle komma (vilket jag annars brukar ha) men jag skulle spana in den då den kom.

Nu är den här och jag har ägnat den lite tid och lyssnat igenom den två - tre gånger.
Det är en fet platta, helt klart! Jag gillar den starkt..
Hade jag hört detta för kanske 1 år sedan så tror jag däremot att jag hade dissat det totalt. Men jag vet inte, kanske har jag blivit mer och mer öppen för olika typer av rap. Det här är i alla fall orginellt, jag kan inte säga något annat. Och en artist som vågar vara så orginell förtjänar ändå propps.
Jag rekomenderar låtarna, 112, Drömmare och Hycklare som är mina favoriter. Spana in dem!

Klicka på bilden nedan för att höra plattan på spotify:



Även idag verkar mitt internet jävlas med mig, så jag kan inte lägga upp youtube klipp direkt här på bloggen.
Men jag tycker ni ska spana in videon till låten 112, som ni hittar här.

/Rigge.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0