Petter ft. Timbuktu - Älskar din stil (video)

För ett tag sedan släppte Petter sin sjunde platta "En räddare i nöden"
En platta som han gjorde tillsammans med producentduon Collén & Webb vilket gav plattan ett soul inspirerat sound vilket faller mig helt i smaken.
Dock balanserar vissa låtar på gränsen till att bli lite väl souliga med pitchade röster och samplingar man hört flera gånger innan.
Men till större del är det en riktigt fet platta. Petter's bästa om ni frågar mig.

En av mina absoluta favorit låtar från plattan är "Älskar din stil" där en av Sveriges Finest gästar.
Vem? Jag snackar naturligtvis om the one and only, Timbuktu.
Nu är videon till låten här. Och den kan ni se här nedan.




Jag gillar videon starkt. Kompis häng, skatande, grillning och musik i goda vänners lag. Vad mer kan man begära?
Och för er som spenderar alltför mycket tid framför tv:n så kanske ni uppmärksamat programet "Så mycket bättre" på tv4.
Ett program som Petter är aktuell i just nu. Själv har jag inte riktigt fått grep om vad själva poängen är, men i skrivande stund så sitter jag faktiskt och slänger ett öga på det.
Och är ni inte så noga med Petter så är det ju alltid underhållande att se Thomas Di Leva iförd sina färgglada disco klänningar på bästa sändningstid. Snubben ser ut som att han lever i ett ständigt rus i väntan på moderskeppet som ska föra honom hem till den planeten han ursprungligen kom ifrån.
Di leva är antagligen den enda person som skulle kunna sarta ett parti bestående utav Teletubbies och vandra rakt in i riksdagen för att förespråka kärlek och legalisering utav ecstasy och cannabis.

Men, nog om både Petter och Di Leva.
Spana in videon.

/Rigge.

Kommentarer
Postat av: Anonym

inte för att Rigge inte skriver bra (för det gör han) men det hade vart kul att läsa lite inlägg ifrån dom andra grabbarna också för att röra om i grytan kanske?

2010-10-31 @ 13:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0