itunes!





Jag har blivit helt såld på itunes det senaste. Så gött att bara klicka på skivan man vill ha och sedan få den nerladdad helt lagligt till sin dator. Och att man sedan supportar de artister man diggar är ju inte heller helt fel.
Jag har alltid försökt supporta rap musik så gott det går, speciellt inom den svenska scenen.
Så fort en artist jag gillar har släppt en skiva så har jag nästan alltid varit den som förhandsbokar eller beger mig mot affären för att införskaffa ett exemplar.

Men, nu har som sagt itunes fångat mig med storm. Och jag vet, många har säkert fattar hela grejen med itunes för länge sedan. Men med min dator kunskap så håller jag fortfarande på och förvillar mig själv i Facebooks alla funktioner.
Och jag orkar faktiskt inte längre att sätta mig på en buss för att ta mig till närmsta skivbutik, eller kolla i brevlådan 5 gånger om dagen i hopp om att postens anställda faktiskt glömde att lägga i min skiva, och kom tillbaka senare för att återgärda denna miss.

Så, då är ju itunes idealiskt! Jag kan faktiskt handla utan att ens behöva gå ut till brevlådan för att hämta min vara. Jag sitter lugnt kvar i soffan på mitt eget slacker vis.

Mitt senaste itnues köp var skivan Daltone - Stort hjärta
En relativt fet skiva, jag hade förväntat mig lite mer. Men förhoppningsvis växer den.
Dock lägger Organismen en gäst vers som antagligen är bland det bästa på hela albumet.
Men, vem kunde tro annat än att Herr. Ågren skulle vara bra?



Ha't bra gott folk! Och glöm inte att supporta svenska hip hop!/
Rigge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0